jueves, 19 de noviembre de 2015

Dibuix científic



Làmina DIN A-4. Tècnica emprada: llapis portamines.
El passat dimecres 21 d'Octubre vam començar el dibuix científic d'una planta.
Les característiques del dibuix científic són que aquesta disciplina requereix molta exactitud, molta capacitat de visualització i rigor descriptiu, ja que l'objectiu d'aquest és descriure la realitat, ser el més semblant possible.
Vam disposar de 3 hores a classe, les dues hores del dia que el vam començar i una hora més el dimarts 27 del mateix mes. Tot i que vam tenir més temps per a acabar-ho a casa, ja que l'entrega va ser el dia 11 de Novembre.
Ens vam separar per grups i cada grup tenia una planta, el meu grup teníem una Viola X Witrockiana. El format de la làmina havia de ser DIN A-4 i la tècnica portamines.
Primer vaig plantejar-me les parts de la planta que volia dibuixar i la posició d'elles a la làmina, per a tenir una composició final equilibrada. Després vaig dibuixar la flor principal amb la seva tija i les seves fulles, la gran i després la petita. Un cop dibuixades vaig anar pujant les tonalitats de grisos per diferenciar les zones més clares i les més fosques. Un cop acabada la flor sencera vaig dibuixar al costat una flor que encara no s'havia obert, que representa que és com era la mateixa flor quan era un capoll, tot i que realment era una flor diferent que havia al costat.


Fotografia del capoll de la flor. 
Les meves dificultats a l'hora de dur a terme aquesta activitat han estat el domini de la tècnica, ja que el meu dibuix manca de sensibilitat aplicada amb el llapis, i que la flor s'ha anat morint i el primer dia no vaig poder fer les fotos, i per tant vaig haver d'acabar el dibuix amb les fotografies d'una companya, que potser no eren com jo les necessitava exactament.
Crec que si hagués de tornar a fer aquesta activitat la faria millor, ja que després de veure els dibuixos i les formes d'emprar la tècnica dels meus companys he après d'ells, i podria reflectir millor la realitat, arribar a un punt de semblança més alt.


Fotografia del dibuix feta amb la càmera del meu mòbil i la de la flor amb el mòbil d'una companya. Ambdues processades amb Gimp.

No hay comentarios:

Publicar un comentario