jueves, 19 de noviembre de 2015

Disseny d'un pictograma

Aquesta activitat ens demanava que dissenyéssim un pictograma per als lavabos d'un restaurant de luxe. Les mesures d'aquests pictogrames (un per la dona i un altre per l'home) havien de ser de 15cm d'açada i 12cm d'amplada. La vam començar a classe un dia després de fer altres coses, i per tan només vam tenir temps de plantejar l'enunciat i començar la pluja d'idees. Aquell mateix dia la professora va recollir el que havíem fet en aquell temps, per a continuar-ho el pròxim dia, que ja vam disposar de dues hores per acabar-lo i entregar-lo. Ho podíem haver pensat i treballat a casa, però només les idees, ja que tant el quadern, com l'enunciat i la làmina els vam haver d'entregar. 

Làmina DIN A-3. Tècnica emprada: retolador negre.
Al principi vaig pensar en emprar colors daurats o platejats, que potser lluïen millor dins l'aspecte de luxe, però finalment vaig decidir que en la simplicitat del blanc i el negre també es troba l'elegància del luxe. La tècnica que vaig escollir és el retolador, perquè els pictogrames han de ser simples, i per tant com no volia fer cap degradat ni res per l'estil ja estava bé fer-ho amb retoladors.
Vaig tenir moltes idees però totes d'aspectes semblants, fins que vaig decantar-me per les línies rectes i els angles pel pictograma de l'home (menys el cap), i les línies orgàniques i corbes per a la dona (menys els 'peus' que com representa que porta talons, acaben en punta). 

Les meves dificultats davant d'aquest exercici han estat la decisió de la idea, ja que tenia moltes i de diferents, però no d'originals ni que es veiessin elegants o de luxe. Finalment crec que el resultat no ha estat dolent, tot i que a l'hora d'entregar-lo vaig haver de fer un inacabat artístic per a arribar a temps. Tot i això em va faltar acotar i escriure el text explicatiu, que de cara a la pròxima làmina són coses que hauré d'acabar dins del temps establert. 

La fotografia ha estat realitzada amb la càmera del meu telèfon mòbil i processada amb Gimp.


No hay comentarios:

Publicar un comentario