jueves, 19 de noviembre de 2015

Galleda d'aigua

Dimecres 18 de Novembre vam fer un altre exercici preparatori per a Selectivitat. Aquest ens plantejava una escena on hi hagués una galleda, aigua i un reflexe, i la condició era que havia d'estar situat a un interior. És a dir, no podia estar al mar, a la muntanya o al bosc.

Vaig fer dos esbossos, tal i com demana l'enunciat, amb grafit 6B (el qual em facilita la rapidesa per fer ombres i expressivitat). 
El primer era horitzontal, on es veia una galleda que s'havia doblegat (per qualsevol motiu) i per tant, trencat. Pel forat que s'havia fet queia un raig constant d'aigua que havia creat un toll al voltant de la galleda, la qual es reflectia al toll. I aquesta escena, per les rajoles del terra, es podia interpretar que succeïa a una cuina o a un lavabo.
Al segon esbós, vaig plantejar frontalment unes escales on, a la de més a dalt, s'havia bolcat una galleda i, per tant, l'aigua queia baixant per les escales. 


Làmina 50 x 70 cm. Tècnica emprada: carbonet.
Anava per la meitat del segon esbós i va sonar el timbre de l'institut, això indicava que ja havia passat una hora i que em quedava una altra per fer el dibuix a la làmina de 50 x 70 cm. Així que el vaig deixar a mitges i no vaig tenir més opció que fer la primera idea (primer perquè d'haver fet la segona no m'hagués donat temps, ja que era més difícil; i segon perquè al no poder haver acabat l'esbós potser trobaria problemes que no podria resoldre a la làmina gran).

Amb carbonet i només una hora de temps vaig començar el dibuix al format gran que demana l'enunciat. Quan el dibuix estava acabat i em faltava començar a pujar tons per millorar la graficoplàstica vaig adonar-me que havia perdut totalment el coneixement de la provinença de la llum. Amb el reflex de la galleda al toll m'havia confós i havia oblidat l'ombra projectada de la galleda. Vaig mirar les parets de l'habitació i em vaig adonar que l'ombra estava mal feta, vaig haver d'esborrar amb la goma de pa i salvar-lo com pogués.

Finalment, estic contenta amb el resultat. Efectivament hauré de millorar aquest problema de la llum perduda per la manca d'atenció, ja que estava molt centrada de fer bé l'aigua. Però contenta, considero que he millorat bastant des del primer dibuix d'aquest curs i que estic aprenent, tot i que dibuixar a 50 x 70 cm amb carbonet no m'agradava gens. Estic motivada a continuar treballant i sempre millorar.

Fotografia realitzada amb la càmera del meu telèfon mòbil i processada amb Gimp.

No hay comentarios:

Publicar un comentario