jueves, 18 de febrero de 2016

Figura en moviment

Dibuixos seleccionats per l'entrega.

Aquest segon trimestre de dibuix artístic s'ha centrat en el treball de la figura humana des de dos punts de vista. Primer vam veure la figura humana a nivell anatòmic, treballant cada part del cos el més semblant a la realitat possible, molt versemblant. I quan ja vam tenir més pràctica tant d'anatomia a la llibreta, com de dibuixar el cos de la model, vam passar a fer amb la model també, dibuix de la figura humana en moviment.

Tècnica emprada: tinta xinesa.
Per aquests dibuixos vam tenir dues hores un dimecres, i dues hores un altre dimecres. Vam treballar primer amb un model home, i al dia següent amb una dona. Tots dos feien poses més curtes que quan dibuixàvem poses de 45 minuts; aquesta vegada van començar per poses de 15 minuts, i van fer de 10, de 5, de 3, de 1 minut, fins que finalment vam haver de retenir les poses a la memòria visual mentre ells es movíen lentament però sense parar.

Jo vaig treballar aquesta part amb tinta xinesa. Em vaig preparar en un plat que tenia com tres parts: una part amb tinta xinesa solament, un altre amb tinta i una mica d'aigua, i a l'altre part tinta amb més aigua encara. La tinta la vaig fer servir amb pinzells de diferent gruix, i a més de pinzells també vaig utilitzar una canya de bambú per fer línia.

Tècnica emprada: tinta xinesa.
Doncs, es tractava d'expressar el moviment al paper amb taca i línia, i zones blanques. El primer dia estava més espantada i amb més por al començar; però cada vegada em vaig anar confiant més i cada vegada em semblava més divertit. La professora ens deia que no fèssim totes les poses, ja que eres moltes i acabaríem saturats, però realment volia fer-les totes perquè mai sabia quan seria aquella la bona, la que em quedaria ben feta.

Tècnica emprada: tinta xinesa.

El segon dia ja estava predisposada a gaudir molt d'aquella segona i última sessió fent aquest treball. La confiança i el plaer amb el que vaig fer els dibuixos es van veure reflectits en els resultats. Estic molt contenta amb els dibuixos que he escollit per a presentar, amb el progrés que vaig fer i realment ha estat una experiència més que m'agradaria repetir. 

Les fotografies han estat realitzades amb la càmera del meu telèfon mòbil i processades amb el Gimp.




 

No hay comentarios:

Publicar un comentario