jueves, 18 de febrero de 2016

Raport tèxtil

El dia 5 de Febrer vam fer a classe de disseny un Raport Tèxtil. El Raport és el procés pel que passa qualsevol estampat. Aquest consisteix en dibuixar un estampat com es vulgui, en el nostre cas a un foli DIN A-6, i partir-lo en quatre parts. Un cop tens l'estampat en quatre petits folis, l'hem de girar 180º cap a dins. Quan tenim les quatre parts girades veiem que els dibuixos no encaixen, doncs, els fem encaixar i els tornem a girar retrocedint el gir fet anteriorment. Un cop el tens ja corregit i girat un altre cop com al principi, només has de tornar a dibuixar-lo exactament igual al patró que acabes de fer, i tindràs un estampat que encaixa infinitament.

Nosaltres havíem de fer-lo amb un motiu infantil i amb la finalitat de ser un estampat tèxtil; com que a mi m'agraden els estampats que no tenen centre, que es poden veure igual desde qualsevol punt, doncs vaig fer un disseny de lletres per tot arreu, girades cap a tots els angles i en totes les posicions, sense cap ordre de lletres ni colors, totalment a l'atzar. 

Làmina DIN A-3. Tècniques emprades: llapis, bolígraf  rosa i llapis de colors.
Les lletres poden relacionar-se amb un caràcter didàctic per als nens, que es troben en una edat on comencen a relacionar-se amb les lletres i també els serveix per a desenvolupar la seva imaginació i creativitat pensant en noms i paraules que comencin amb les inicials de les lletres que veuen a la seva pròpia samarreta, per exemple.

Els colors que vaig fer servir els vaig escollir perquè són molt vius i alegres per als nens, a la vegada que són unisex i destaquen sobre el fons blanc. 

Vaig gaudir molt d'aquesta activitat. La vam fer en dues hores a classe i la veritat és que per al treball que vaig fer, vaig tenir temps d'acabar la làmina final i de fer l'escrit que no està gens pobre tampoc; tot i que cal dir que vaig estar fins l'últim segon de les dues hores pactades per a fer l'exercici i entregar-lo. 

La fotografia ha estat realitzada amb la càmera del meu telèfon mòbil i processada amb el Gimp.

No hay comentarios:

Publicar un comentario