jueves, 22 de octubre de 2015

Luca Pacioli

Làmina DIN A-3. Tècnica emprada: portamines i punta fina negre. 

El primer projecte que hem fet al primer trimestre de disseny ha estat imitar la tipografia de Luca Pacioli. Podíem fer les lletres que volguéssim i disposar-les al nostre gust. Jo he triat aquestes lletres simplement perquè m'agradaven estèticament per fer-les, a més a més, són les que havien a la fitxa que ens van entregar i això em va facilitar la preparació i els raonaments tècnics per a que quedessin gairebé perfectes (el màxim possible).

La dificultat va estar que ho havíem de fer tot a mà alçada (sobretot a l'hora de dibuixar les circumferències petites) per acostumar el traç i el moviment de la nina. També per aprendre com fer línies rectes pel tacte de la mà, o tàctiques per agafar les mesures exactes e iguals.

Vam disposar de 4 hores a classe però jo personalment vaig dedicar més hores a casa.
Primer vaig realitzar l'enquadrament dels 6 quadrats a la làmina i després vaig anar un per un seguint els passos necessaris que jo m'havia marcat a la fitxa prèviament treballada independentment. Tot amb llapis portamines HB de 0'5mm.

Un cop vaig tenir les lletres enllestides vaig decidir rotular-les amb un punta fina negre, en aquest cas Rotring. La dificultat que això va suposar és que la tinta s'anava acabant i havia de deixar descansar el retolador unes estones per a què funcionés un altre cop. 
Un cop acabada la làmina m'he adonat que potser hauria d'haver deixat més espais entre els quadrats, ja que al voltant, als marges, em sobra encara làmina. També que les línies compositives no es veuen prou (es pot apreciar a la imatge), potser la pròxima vegada hauré d'intensificar més el traç.

La fotografia ha estat realitzada amb la càmera del meu telèfon mòbil i processada amb Gimp.


No hay comentarios:

Publicar un comentario